vrijdag 1 februari 2013

Deze week zag ik # 23

nog meer voorbereidingen voor het feest...

'Witje tillen' zal 1 van de spelletjes zijn.

Bij haar zag ik deze super leuke 1000-dingen-bewaar-zakjes.......een zakje wat je kind aan een broeklusje of ergens anders aan kan haken en kan vullen met allerlei schatten die hij of zij belangrijk vindt....ik volgde niet haar maten maar gokte zomaar wat....ik gebruikte stofjes die ik in de loop der tijd in de kringloopwinkel vond....de Pippi afbeeldingen printte ik op transfer papier....streek het op wit linnen....streek er op de andere kant vliesofix op....streek dat lapje op de kringloopstofjes....naaide het zakje in elkaar....sloeg er nestels in (pfff dat ging niet zonder slag of stoot :-))....en deed er een karabijn haakje aan....
Voor ieder kind van het partijtje is er een zakje....hoe of wat verder laat ik een andere keer zien ;-)

'Witje prik' is een ander spelletje...

voor de juffies op school maakten dochterlief en ik vandaag 
deze heerlijke biologische dadelsnoepjes
recept:
100 gr. dadels (ik gebruik gedroogde dadels zonder pit)
100 gr. zeer fijn gemaakte amandelen (ik gebruik amandelmeel)
fijne rasp van een 1/2 citroen
dadelstroop naar behoefte
kokos rasp
Ik koop alle ingrediënten bij de biologische winkel

de dadels heel klein snijden (of knippen...dochterlief helpt graag mee), 
mengen met het amandelmeel, de citroenrasp en de dadelstroop, 
de dadelstroop is om te zorgen dat het lekker aan elkaar plakt. 
Eventueel kun je er nog iets van kruiden doorheen gooien....
Alles goed doorkneden, er kleine balletjes van rollen, 
door de kokos rollen (beetje eraan plakken :-) )
en een poosje in de koelkast op laten stijven.....
.....et voila klaar om van te smullen!


Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Hoe? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Teken, knip en plak, fotografeer of schrijf wat jij de afgelopen week hebt gezien. 'Deze week zag ik' is geïnspireerd door Jill's today i saw
Te vinden bij Merulala

14 opmerkingen:

Unknown zei

De eerste foto, geweldig!

Daphne zei

Ohh die Pipitasjes!! Kan dat ook nog voor meisjes van bijna 37, wat denk je??

Daan zei

ooo, dat wordt een heel goed feest!!

Witje tillen, en het hoofd van de bijna 6-jarige!! Onbetaalbaar!

xxx

Stins zei

Hihi, dat koppie; echt spierballenwerk!
Die Pippi tasjes zijn geweldig zeg! Wat mooi gemaakt...
Veel plezier verder :D

vaNNien zei

Oeh wat wordt dat een fijn feestje. Ik wil ook wel bij je dochter in de klas zitten ;-)
Wat een ontzettend leuke zakjes, zo mooi!
En wat een oersterke dochter, yeah!!
Fijn weekend!

Anoniem zei

Het ziet er allemaal prachtig uit, die wordt een prachtig feest!

Puur Arnika zei

wauw, die pippi tasjes, echt gaaf!

MamaNatuurlijk zei

Wat creatief bedacht allemaal. De zakjes zijn ook prachtig. Dit feestje wordt vast een grote hit!

Liefs MamaNatuurlijk

methartzielvansil zei

Oh-wat ben je goed bezig. Die zakjes zijn echt te gek. Wat mooi uitgevoerd. Bijzonder om te krijgen. Dat gaan ze koesteren. Al die voorpret en dat werk-daar wordt je alleen al blij van. Dat geef je je kids mee voor later-hoe mooi is dat. Goed weekend-xxx-Sil

Elma zei

Super zakjes! Het word gewoon een geweldig feestje
:-)

Unknown zei

Wat heb je een leuke dingen bedacht voor het partijtje! Jij hebt altijd van die leuke ideeen. Gefeliciteerd met jullie meisje en veel plezier vandaag!

merula zei

haha ja het paard optillen kan niet ontbreken bij het feest! (wonderbaarlijk vond ik dat vroeger!!!). De zakjes zijn ook heel mooi geworden.

Mars zei

Wat een gaaf feestje gaat dat worden Sas!
Die eerste foto is om in te lijsten, geweldig!
En die zakjes zijn schatten op zich :)

Bienemize zei

Oh wat leuk een pippi feestje!
Hebben wij paar jaar gelden ook gedaan!
Wij aten ook spaghetti met een schaar
Dat was een hit!!
Ik vind witje echt super!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...